Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Στοιχεία-σοκ για τα τροχαία στους δρόμους της Κρήτης
Ενδιαφέρουσα μελέτη από το βουλευτή Λ. Αυγενάκη


Τη νέα του καμπάνια «Αξίζει να σώσουμε μια ανθρώπινη ζωή» και τα αποτελέσματα αναλυτικής έρευνας για τα τροχαία ατυχήματα στο νομό Ηρακλείου, αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις για τεχνικές βελτιωτικές παρεμβάσεις, παρουσίασε ο Βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, χθες το απόγεμα, 15 Ιουλίου, και ώρα 7 το απόγευμα, στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Νέας Αλικαρνασσού.

Στην παρουσίαση το “παρών” έδωσαν ο αστυνομικός Διευθυντής Ηρακλείου, ταξίαρχος κ. Ι. Μεσοδιακάκης, ο διοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου, κ. Μ. Χαλκιαδάκης, θεσμικοί φορείς και εκπρόσωποι από τον Εθελοντικό Οργανισμό Πρόληψης Τροχαίων ο κ. Γ. Λιονάκης, ο κ. Γ. Αγαπάκης Προϊστάμενος της ΕΔΥΕ/ΒΟΑΚ, ο κ. Γαλανάκης από το ΕΚΑΒ Ηρακλείου και ο κ. Λ. Μιχελάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης ν. Ηρακλείου, οι οποίοι και απέδωσαν τα εύσημα στο βουλευτή για τη συγκεκριμένη του πρωτοβουλία


Σοκ προκαλούν τα στοιχεία για την ατέλειωτη αιματοχυσία που έχει σημειωθεί την τελευταία δεκαετία στους δρόμους της Κρήτης. Στο πλαίσιο της αποκαλυπτικής έρευνας που παρουσίασε χθες ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης για τα «53» σημεία-παγίδες του οδικού δικτύου του νομού, τονίστηκε ότι την τελευταία δεκαετία μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2009, η Κρήτη θρήνησε 1190 ζωές. Μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο η Κρήτη είχε τους περισσότερους νεκρούς ανά 100.000 κατοίκους στη χώρα, σύμφωνα με τα στατιστικά της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο νομό Ηρακλείου, σύμφωνα με την έρευνα προκύπτει ότι κατά το έτος 2008 σημειώθηκαν συνολικά 66 τροχαία ατυχήματα με 33 νεκρούς, 33 σοβαρά τραυματίες και 47 ελαφριά, το έτος 2009 σημειώθηκαν 89 ατυχήματα με 36 νεκρούς, 32 σοβαρά τραυματίες και 72 ελαφριά, ενώ μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2010 σημειώθηκαν 23 ατυχήματα με 10 νεκρούς, 7 σοβαρά τραυματίες και 20 ελαφριά. Πρώτος στη λίστα των τροχαίων ατυχημάτων έρχεται ο Δήμος Ηρακλείου, ακολουθεί ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Δήμος Χερσονήσου και ακολουθούν τα Μάλια, το Τυμπάκι, οι Μοίρες και η Γόρτυνα.

Η τραγική αλήθεια είναι επίσης ότι η πλειονότητα των νεκρών συμπολιτών μας από τροχαία ατυχήματα κυμαίνεται μεταξύ 25-50 ετών, δηλαδή τις πιο παραγωγικές ηλικίες. Η διαπίστωση αυτή αποδεικνύει την απώλεια σημαντικού ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, στο οποίο βασίζεται και η οικονομική ανάπτυξη. Αναφορικά με τις αιτίες των τροχαίων, επισημαίνεται ότι οφείλονται τόσο στον ανθρώπινο παράγοντα όσο και στις ατέλειες του οδικού δικτύου και τις οδηγικές συνθήκες.

Όπως τονίστηκε, η πρωτοβουλία αυτή έχει ως σκοπό να συνδράμει στο έργο της οργανωμένης Πολιτείας και των αρμόδιων υπουργείων Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη και να ενισχύσει τη συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς για την αναβάθμιση της ασφάλειας όλου του οδικού δικτύου.

Με βάση την έρευνα προκύπτει ότι όπου υπήρξε αναβάθμιση των υποδομών με διάφορες παρεμβάσεις, υπήρξε θετικό αποτέλεσμα.

Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι παρεμβάσεις που έγιναν από το 127ο χιλιόμετρο έως και το 140ο χιλιόμετρο, δηλαδή τη διασταύρωση προς Αεροδρόμιο, λόγω διαπλάτυνσης του δρόμου και τοποθέτησης διαχωριστικού διαζώματος στον άξονα της οδού, αλλά και του νέου κόμβου στην Παπαναστασίου, στο 136,5ο χιλιόμετρο, τα ατυχήματα και κυρίως αυτά που οφείλονταν στην είσοδο στο αντίθετο ρεύμα που είχαν θανατηφόρα αποτελέσματα με μετωπικές συγκρούσεις έχουν εξαλειφθεί έως και μηδενιστεί.

Επίσης, ένα ακόμα παράδειγμα είναι οι τεχνικές παρεμβάσεις που έγιναν στην εθνική οδό στο ύψος του ΚΤΕΟ, ένα πολύ επικίνδυνο σημείο, όπου μέχρι πρόσφατα σημειώνονταν πολλά –ακόμα και θανατηφόρα- τροχαία ατυχήματα. Μετά τη διαπλάτυνση του δρόμου και την τοποθέτηση διαχωριστικού διαζώματος στο σημείο, αλλά και την κατασκευή του νέου κόμβου για την είσοδο και έξοδο από το ΚΤΕΟ, έχουν ελαχιστοποιηθεί έως μηδενιστεί τα τροχαία ατυχήματα.

Ακόμη από το ΚΤΕΟ μέχρι τον κόμβο των Γουβών, έγινε διαπλάτυνση της οδού και τοποθετήθηκε διαχωριστικό διάζωμα, παρεμβάσεις που αναβάθμισαν το οδικό περιβάλλον και βοήθησαν στην ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

πηγη: http://www.patris.gr/articles/183234

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου