Νέες προϋποθέσεις για μια ύστατη απόπειρα εξυγίανσης και ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας δημιουργούνται μετά την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, το οποίο αναγνώρισε ότι το Δημόσιο οφείλει να αποζημιώσει την εταιρεία με 563,8 εκατ. ευρώ. Ο ιδρυτικός νόμος του 1956, με τον οποίο διασφαλίζονταν τα δικαιώματα του τότε ιδιοκτήτη της Αριστοτέλη Ωνάση, αποτέλεσε το «σωσίβιο» αλλά και το νομικό εργαλείο που η Ο.Α. χρησιμοποίησε ως ανάχωμα στις κοινοτικές απαιτήσεις για επιστροφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων που υπερβαίνουν τα 600 εκατ. ευρώ, αλλά και για τερματισμό της συνεχιζόμενης ελλειμματικής της τροχιάς.
Χθες, έγινε γνωστό ότι τελεσφόρησε υπέρ της Ο.Α. η σοβαρότερη αίτηση αποζημίωσης, μέσω της οποίας η εταιρεία διεκδικούσε από το Δημόσιο 819,3 εκατ. ευρώ καθώς το Διαιτητικό Δικαστήριο (Αρειος Πάγος) τη δικαίωσε για 563,8 εκατ. ευρώ, ενώ δύο προηγούμενες αγωγές μικρότερου ύψους ανεβάζουν το υπέρ αυτής ποσό στα 585,8 εκατ. ευρώ.
Είναι προφανές ότι η έκτακτη «προίκα» της Ο.Α. δεν πρόκειται να αντιμετωπιστεί με αβρότητα από την Ε.Ε., ωστόσο ανοίγει τον δρόμο για τον συμψηφισμό των επιδικασθεισών αποζημιώσεων με τις επιστροφές που η Ο.Α. πρέπει να κάνει στο Δημόσιο. Επιπροσθέτως, ανοίγει νέο κεφάλαιο ρύθμισης των υπολοίπων χρεών προκειμένου να είναι εφικτή μια νέα απόπειρα ιδιωτικοποίησης.
πηγη:http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_100063_21/12/2006_209772
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου