Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Στα άκρα η κόντρα απεργών-κυβέρνησης

Με τη συμμετοχή του στρατού θα τροφοδοτήσει η κυβέρνηση με καύσιμα κρίσιμους τομείς της κρατικής μηχανής, όπως αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, νοσοκομεία κ.α., όπως αποφασίστηκε στη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, η οποία συνήλθε μετά την απόφαση των ομοσπονδιών των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων να συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Επίσης, αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλουν, εφ' όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών στις νησιωτικές περιοχές, μεταφέροντας βυτιοφόρα.Παράλληλα, η κυβέρνηση δείχνει ότι δεν προτίθεται να υποχωρήσει, προαναγγέλλοντας ποινικές διώξεις κατά όσων δεν ανταποκριθούν στα φύλλα πορείας της πολιτικής επιστράτευσης, αφού τα στοιχεία των παραβατών διαβιβαστούν στους αρμόδιους εισαγγελείς. Πέραν αυτού, γίνεται λόγος και για εφαρμογή των προβλεπομένων από το νόμο διοικητικών κυρώσεων που θα φθάνουν ακόμη και σε αφαίρεση αδειών.Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η άρνηση των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης» και «πλήττει το κοινωνικό σύνολο». Περαιτέρω, τονίζεται ότι στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών εντάσσονται τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.

«Η πρόταση της κυβέρνησης ήταν γενναία, κακώς είναι αμετακίνητοι οι μεταφορείς, αλλά θα πρέπει να συμμορφωθούν με το Σύνταγμα και τους νόμους. Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται», δήλωσε ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών.

Εν τω μεταξύ, με απόφαση του Δημήτρη Ρέππα αίρονται εκτάκτως αυτό το Σαββατοκύριακο τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας των βυτιοφόρων, προκειμένου να γίνει απρόσκοπτα η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα.

Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του Γιώργου Τζωρτζάτου, προέδρου του συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών, ότι η απεργία συνεχίζεται, αφού οι απεργοί είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους. «Όλος αυτός ο κόσμος που βλέπετε γύρω σας δίνει ότι έχει και δεν έχει για να μην χάσει αυτό που λέγεται περιουσιακό τους στοιχείο», δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος μετά την ολοκλήρωση της γενικής συνέλευσης.

Όσον αφορά τα φύλλα πορείας, ήδη από το βράδυ της Πέμπτης έχουν φθάσει στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα και έχει αρχίσει η επίδοσή τους στις κατοικίες των ιδιοκτητών. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα φύλλα πορείας θυροκολλούνται. Η διαδικασία, σύμφωνα με την Αστυνομία, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα.

Παράλληλα, τα πρατήρια που είχαν ξεμείνει από καύσιμα εφοδιάζονται σταδιακά από ιδιωτικής χρήσης βυτιοφόρα, ενώ για βελτίωση της κατάστασης την Παρασκευή τόσο στο Λεκανοπέδιο όσο και στην περιφέρεια έκανε λόγο μέσω του ΑΝΤ1 ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών,
Δημήτρης Μακρυβέλιος.

Στη Θεσσαλονίκη η φόρτωση βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ γινόταν κανονικά μέχρι τις 10:45, οπότε διακόπηκε, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της γενικής συνέλευσης. Έκπληξη προκάλεσε, ωστόσο, το γεγονός ότι η προσέλευση βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης για όσο διάστημα επιτρεπόταν η ελεύθερη διέλευση ήταν μειωμένη, με εξαίρεση αυτά με προορισμό το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τα οποία ούτως ή άλλως οι απεργοί αφήνουν να φορτώνουν κανονικά.

Πάντως, αν και αρκετά πρατήρια καυσίμων, τουλάχιστον στην πόλη της Θεσσαλονίκης, έχουν κατεβάσει τις ταμπέλες «βενζίνη τέλος», οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι χειρότερη από τις προηγούμενες ημέρες και ότι στις δεξαμενές έχει μείνει μόνο πετρέλαιο.

Οι εκπρόσωποι των απεργών είχαν την Πέμπτη μαραθώνια συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα, που όμως δεν οδήγησε πουθενά. «Είναι η ώρα της κοινωνικής και πολιτικής ευθύνης. Υπάρχουν θέματα τα οποία έχουμε τη διάθεση να συζητήσουμε, αλλά το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου είναι αδιαπραγμάτευτη επιλογή της κυβέρνησης», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Χάρης Τσιόκας.

«Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μια άλλη αξία των αδειών, δεχόμαστε να δώσουμε φοροαπαλλαγές, να εντάξουμε τον κλάδο στον αναπτυξιακό νόμο και να βοηθήσουμε στην ανανέωση του στόλου και στο να έχουν οι μεταφορείς καλύτερο μερίδιο στην αγορά», τόνισε. Για τους αργούς ρυθμούς με τους οποίους αποστέλλονται τα φύλλα πορείας για την πολιτική επιστράτευση των μεταφορέων και την επίταξη των οχημάτων τους, ο κ. Τσιόκας είπε ότι χρειάζεται χρόνος για μια τέτοια διαδικασία.

«Το θέμα της απελευθέρωσης των μεταφορών είναι πάρα πολύ λεπτό, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα», τόνισε στον ΑΝΤ1 ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων Μεταφορών Υγρών Καυσίμων Δημόσιας ΧρήσηςΓιώργος Τσάμος. Πλαίσιο αρχών για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων ζήτησε, από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός, μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο. Ο κ. Παπανδρέου τόνισε πως το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων δεν είναι θέμα Μνημονίου.

Χωλαίνει η αγορά λόγω της απεργίας - αγωνία στους αδειούχους

Η απόφασιση συνέχισης της απεργίας παρατείνει την αγωνία του κοινού, που δεν ξέρει ακόμη αν θα πρέπει να αναχωρήσει για τις αυγουστιάτικες διακοπές, αλλά και των επαγγελματιών, οι οποίοι κυρίως στη νησιωτική χώρα και τα παραθεριστικά κέντρα, βρίσκονται σε απόγνωση. Εξάλλου, εκτός από το «στέγνωμα» στα πρατήρια καυσίμων, καταγράφονται μεγάλες ελλείψεις, ειδικότερα σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.

Σε αυτό το κλίμα, αναχώρησαν την Παρασκευή οι πρώτοι αδειούχοι του Αυγούστου. 34 δρομολόγια έφυγαν από το λιμάνι του Πειραιά και 18 από τη Ραφήνα, 25 έφυγαν για Αργοσαρωνικό και 10 από το Λαύριο. «Η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά είναι αυξημένη αλλά δεν υπάρχουν προβλήματα», δήλωσε το πρωί στον ΑΝΤ1 ο πλωτάρχης του Λιμενικού Γιώργος Παπαδόπουλος.

Οι ροδακινοπαραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, που βλέπουν τις τελευταίες τρεις μέρες τη σοδειά τους να σαπίζει, αφού τα εργοστάσια χυμοποίησης και κομποστοποίησης δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης καυσίμων, βρίσκονται σε απόγνωση.

Στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε πολλά νησιά διαπιστώθηκαν εκατοντάδες ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενώ στον αέρα βρίσκεται και η κίνηση στα κάμπινγκ, καθώς ουδείς γνωρίζει αν θα καταφέρει ή όχι να ταξιδέψει.

πηγη:http://www.ant1online.gr/Society/General/Pages/20107/4305fd2e-5ea7-4895-95da-8d2534b494ca.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου