Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Σκληρή απάντηση Μαρκόπουλου


Σκληρή απάντηση σε Γερουλάνο και Νικητιάδη δίνει ο βουλευτής Ευβοίας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Μαρκόπουλος σχετικά με τις σπατάλες στον ΕΟΤ. Συγκεκριμένα, στη χθεσινή δήλωση του υφυπουργού Τουρισμού Γιώργου Νικητιάδη μετά το πόρισμα των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης για την κατάσταση στον Οργανισμό «εάν υπάρξουν πολιτικές ευθύνες ο εισαγγελέας θα στείλει αμελλητί το φάκελο του ΕΟΤ στη Βουλή», και πως «ο Π. Γερουλανος διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση προκειμένου οι υπάλληλοι που δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους να τιμωρηθούν» ο κ. Μαρκόπουλος παραθέτει τη δική του αιχμηρή απάντηση δίνοντας -όπως αναφέρει- χειροπιαστά στοιχεία στους μέχρι σήμερα «προφορικούς αποπροσανατολισμούς και τους ελάχιστους επαγγελματίες λασπολόγους». Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωσή του γράφει: «Η σημερινή πολιτική ηγεσία ομιλεί περί χρεών από την πρώτη μέρα διότι: 1. Όταν ανέλαβε, το κράτος χρωστούσε 15 εκ. ευρώ από τα 50 του ΠΔΕ, που έδωσε αρχές του 2010 και 25 εκ. ευρώ από την δεσμευτική αύξηση της διαφήμισης που ΠΟΤΕ δε διεκδίκησε και ποτέ δεν έλαβε, βέβαια, από το Υπ. Οικονομικών. 2. Στα έσοδα του ΕΟΤ είχε συνυπολογιστεί, από την άνοιξη του 2009, ποσό 40-45 εκ. ευρώ από την λειτουργική τακτοποίηση των ξενοδοχείων (συμφωνία με ΞΕΕ) που είχε ψηφιστεί και είναι ακόμα νόμος του κράτους, ανενεργός ωστόσο με ευθύνη της νέας κυβέρνησης. Δεν προχώρησε, άρα δεν εισεπράχθη το ποσόν ΠΟΤΕ. Έτσι η σημερινή ηγεσία στέρησε τον ΕΟΤ από 70 εκ. ευρώ (25+45) και έχει τεράστια ευθύνη για το μέλλον του. Ή ψεύδονται ή δεν αντιλαμβάνονται. Στην αρχή πίστευα το δεύτερο. Τώρα πλέον γνωρίζω καλά. Είναι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ να ακυρώσει τη Ν.Δ. για να επιβιώσει από τις επιλογές του...». Παράλληλα, αναφέρει πως: «Επί της ουσίας και επειδή στην 3ετία δεν διακρίνεται η συμμετοχή του οκταμήνου Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2009, που είχα την πολιτική ευθύνη, έχω να διευκρινίσω τα παρακάτω: 1. Οι διαφημιστικές ενέργειες του ΕΟΤ βασίστηκαν στην ήδη υπάρχουσα δέσμευση της κυβέρνησης, δια στόματος του τ. πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, για αύξηση της διαφήμισης της χώρας κατά 50%. Έτσι προϋπολογίστηκαν 50 εκ. ευρώ και 25 εκ ευρώ (50% αύξηση) από το Π.Δ.Ε (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και επιπροσθέτως 16 εκ. ευρώ από τον ίδιο προϋπολογισμό του ΕΟΤ. Συνολικά 91 εκ. ευρώ. 2. Το σύνολο των διαφημιστικών εξόδων του ΕΟΤ μέχρι Οκτώβριο 2009, οπότε και παρέδωσα το Υπουργείο, ήταν 83 εκ. ευρώ. Άρα έμεινε υπόλοιπο…. Η κατανομή περιελάμβανε διαφήμιση εξωτερικού, διαφημιστικά περίπτερα, επιχορήγηση Νομαρχιών, διαφήμιση εσωτερικού τουρισμού. 3. Ειδικά για την διαφήμιση εξωτερικού, έγιναν συμβάσεις με τους νόμιμους αποκλειστικούς εκπροσώπους των μέσων προβολής που επελέγησαν ανά τον κόσμο. Τα απολύτως στενά χρονικά περιθώρια δεν επέτρεπαν διαδικασίες media-shop, που εξάλλου θα αφαιρούσε τουλάχιστον 15-20% από την τελική διαφήμιση σαν νόμιμο επιχειρηματικό κέρδος. Οι συμβάσεις έγιναν κατά την πάγια τακτική που ακολουθούν οι υπηρεσίες του ΕΟΤ, με εισήγηση και βεβαίωση του σύννομου της σύμβασης από το νομικό σύμβουλο, που σημειωτέον δεν είναι πολιτική επιλογή αλλά υπηρεσιακός παράγων. Το ίδιο νόμιμες εκρίθησαν 3 συμβάσεις, άνω του 1 εκ. ευρώ, που εστάλησαν για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όσες δε συμβάσεις έφθασαν σε σημείο αποπληρωμής, έλαβαν την έγκριση του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είναι εγκατεστημένος στον ΕΟΤ. Κανείς δεν προπληρώθηκε. Όσοι πληρώθηκαν αυτό έγινε στο τέλος, με προσκόμιση αποδείξεων διαφήμισης και όλων των νομίμων δικαιολογητικών (συμπεριλαμβανομένων και τιμολογίων) που οι υπηρεσίες ζητούν και ελέγχουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου